Hungry Listening : Resonant Theory for Indigenous Sound Studies (Indigenous Americas)

個数:

Hungry Listening : Resonant Theory for Indigenous Sound Studies (Indigenous Americas)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781517907693
  • DDC分類 780.8997071

Full Description

WInner of the Best First Book from the Native American and Indigenous Studies Association
Winner of the Labriola Center American Indian National Book Award
Winner of the Ann Saddlemyer Award from the Canadian Association for Theatre Research

Reimagining how we understand and write about the Indigenous listening experience​

Hungry Listening is the first book to consider listening from both Indigenous and settler colonial perspectives. A critical response to what has been called the "whiteness of sound studies," Dylan Robinson evaluates how decolonial practices of listening emerge from increasing awareness of our listening positionality. This, he argues, involves identifying habits of settler colonial perception and contending with settler colonialism's "tin ear" that renders silent the epistemic foundations of Indigenous song as history, law, and medicine. 

With case studies on Indigenous participation in classical music, musicals, and popular music, Hungry Listening examines structures of inclusion that reinforce Western musical values. Alongside this inquiry on the unmarked terms of inclusion in performing arts organizations and compositional practice, Hungry Listening offers examples of "doing sovereignty" in Indigenous performance art, museum exhibition, and gatherings that support an Indigenous listening resurgence.

Throughout the book, Robinson shows how decolonial and resurgent forms of listening might be affirmed by writing otherwise about musical experience. Through event scores, dialogic improvisation, and forms of poetic response and refusal, he demands a reorientation toward the act of reading as a way of listening. Indigenous relationships to the life of song are here sustained in writing that finds resonance in the intersubjective experience between listener, sound, and space. 

Contents

Contents

Introduction

Writing Indigenous Space

1. Hungry Listening

Event Score for Guest Listening I

2.Writing about Musical Intersubjectivity

xwÉlalÀ:m, Raven Chacon's Report

3. Contemporary Encounters Between Indigenous and Early Music 

Event Score for those who hold our songs

4. Ethnographic Redress, Compositional Responsibility

Event Score for Responsibility: "qimmit katajjaq / sqwÉlqwel tl' sqwmÁ:y"

5. Feeling Reconciliation

Event Score to Act

Acknowledgments

Conclusion

Notes

Bibliography

Index

最近チェックした商品