Nazi Exhibition Design and Modernism

個数:

Nazi Exhibition Design and Modernism

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 320 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781517900571
  • DDC分類 700.4112

Full Description

A new and challenging perspective on Nazi exhibition design

In one of the most comprehensive analyses ever written on the subject, Michael Tymkiw reassesses the relationship between Nazi exhibition design and modernism. While National Socialist exhibitions are widely understood as platforms for attacking modern art, they also served as sites of surprising formal experimentation among artists, architects, and others, who often drew upon and reconfigured the practices and principles of modernism when designing exhibition spaces and the objects within. In this book, Tymkiw reveals that a central motivation behind such experimentation was the interest in provoking what he calls "engaged spectatorship"-attempts to elicit experiences among exhibition-goers that would pique their desire to become involved in wider processes of social and political change. 

For historians of art, architecture, performance, and other forms of visual culture, Nazi Exhibition Design and Modernism unravels long-held assumptions, particularly concerning the ideological stakes of participation.

Contents

Contents
Introduction: Experimental Exhibition Design under National Socialism
Part I. Entangled in Debates on Modern Art and Architecture
1. Falling into Line: Three Early Experiments in Visualizing Collectivity Formation
2. Reconfiguring Expressionism: Otto Andreas Schreiber and the Mass Production of Factory Exhibitions
Part II. The Persistence of Formal Dialectics
3. Photomurals after Pressa
4. Fragmentation and the "Jewish-Bolshevist Enemy"
Epilogue: German Exhibition Design after National Socialism
Acknowledgments
Notes
Index

最近チェックした商品