English Literature for the IB Diploma

個数:

English Literature for the IB Diploma

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 448 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781510467132
  • DDC分類 820

Full Description

Developed in cooperation with the International Baccalaureate®

Everything you need to deliver a rich, concept-based approach for the new IB Diploma English Literature course.
- Navigate seamlessly through all aspects of the syllabus with in-depth coverage of the new course structure and content
- Investigate the three areas of exploration, concept connections and global issues in detail to help students become flexible, critical readers
- Learn how to appreciate a variety of texts with a breadth of reading material and forms from a diverse pool of authors
- Engaging activities are provided to test understanding of each topic and develop skills - guiding answers are available to check your responses
- Identify opportunities to make connections across the syllabus, with explicit reference to TOK, EE and CAS

Contents

Contents Introduction Section 1 Readers, writers and texts 1.1 Why and how do we study literature? 1.2 How are we affected by literary texts in various ways? 1.3 How does language use vary among literary forms? 1.4 How does the structure or style of a literary text affect meaning? 1.5 How do literary texts offer insights and challenges? 1.6 In what ways is meaning constructed, negotiated, expressed and interpreted? Section 2 Time and space 2.1 How important is cultural or historical context to the production and reception of a literary text? 2.2 How do we approach literary texts from different times and cultures to our own? 2.3 To what extent do literary texts offer insight into another culture? 2.4 How does the meaning and impact of a literary text change over time? 2.5 How do literary texts reflect, represent or form a part of cultural practices? 2.6 How does language represent social distinctions and identities? Section 3 Intertextuality: Connecting texts 3.1 How do conventions and systems of reference evolve over time? 3.2 How do literary texts adhere to and deviate from conventions associated with literary forms? 3.3 In what ways can diverse literary texts share points of similarity? 3.4 How valid is the notion of a 'classic' literary text? 3.5 How can literary texts offer multiple perspectives of a single issue, topic or theme? 3.6 In what ways can comparison and interpretation be transformative? Glossary Notes on the activities Acknowledgements Index

最近チェックした商品