デジタルメディアと社会・政治運動(第2版)<br>Alternative and Activist New Media (Digital Media and Society) (2ND)

個数:

デジタルメディアと社会・政治運動(第2版)
Alternative and Activist New Media (Digital Media and Society) (2ND)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 368 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781509506071

Full Description

Over the last four decades, new modes of communication have redefined people's engagement with media: media audiences are now also makers, influencers, followers, gamers, trolls, and data subjects. This turbulent social and technological context has created new opportunities for expression and activism around the world.

In this fully revised second edition, Leah Lievrouw considers the shift toward algorithmic media for political and cultural activism online - where data capture and big data analytics are not just tools for managing and moving people or information, but are themselves sites of creativity, connection, and contention. The book examines a range of events and developments: anti-facial recognition projects; open-source intelligence in citizen journalism; and new apps based on encryption and DIY local networks that support movements such as Occupy and Black Lives Matter. Alternative and Activist New Media charts the theoretical roots of contemporary internet-driven movements and provides a framework for understanding the changing face of protest in the age of algorithmic media.

​This timely new edition will be a useful addition to any course on digital activism and new media and society.​

Contents

Introduction Activism in the Age of Algorithmic Media

1 New Media Activism: Art & Design Influences

2 New Media Activism: Social Movement Theory

3 A Genre Framework for Alternative and Activist New Media

4 Speaking Noise to Power: Culture Jamming

5 The Culture of Creative Disobedience: Alternative Computing

6 Algorithms and Citizens: Participatory Journalism and OSINT

7 "Be Water": Mediated Mobilization

8 Defying the Informatics of Domination: Commons Knowledge

Conclusion Recovering Knowledge and Trust

Notes

References

Index

最近チェックした商品