The Arts of Cinema

個数:
  • ポイントキャンペーン

The Arts of Cinema

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 180 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781501709913
  • DDC分類 791.4301

Full Description

In The Arts of Cinema, Martin Seel explores film's connections to the other arts and the qualities that distinguish it from them. In nine concise and elegantly written chapters, he explores the cinema's singular aesthetic potential and uses specific examples from a diverse range of films—from Antonioni and Hitchcock to The Searchers and The Bourne Supremacy—to demonstrate the many ways this potential can be realized. Seel's analysis provides both a new perspective on film as a comprehensive aesthetic experience and a nuanced understanding of what the medium does to us once we are in the cinema.

Contents

Opening Credits: Affairs—The Site of the Cinema—"Film"—The Course of Things—The Film Program
1. Film as Architecture: A Beginning—Division of Space—Ambient Sound—Some Opening Credits—Landscapes—Two Extremes—An Ending—Spatial Imagination—More Opening Credits
2. Film as Music: A Prelude—Time Connections—Action (1)—Double Motion—Action (2)—Spaces of Time—Higher Rhythm—Explosion
3. Film as Image: People Waiting—Pictorial Appearing—Image and Movement—Photography and Film—Another Trip— The Promise of Photography—Image Analysis—The Promise of Film—Another Ending
4. Film as Spectacle: Anarchy—Division of Space, Again—Virtuality—Sculpturality— Actors—Voices—Theatricality—Attractionism—Ecstasy
5. Film as Narrative: Three Films—Abstinence—Narrative Disposition—Telling Stories—Perspectivity—Filmic Storytelling—Cinema's Temporal Form—The Present Past
6. Film as Exploration: In Baghdad—Urban Landscapes—Realities—Processes of Documentation—A Double Promise—Techniques of Fiction— Questions of Style—Loss of Control—References to the World—The End
7. Film as Imagination: At Bakersfield—An Illusionistic Interpretation—The Figure of the Illusionist—Illusion and Immersion—Imagination Not Illusion—Photography and Film, Again—Twofold Attention—Illusion as a Technique—Caché
8. Film as Emotion: The End, Yet Again—The Illusionist's Final Appearance— Motion and Emotion—Corporeality—Sensate Understanding— Expressivity—Engagement—Twofold Attention, Again—Mixed Emotions—Godard
9. Film as Philosophy: Flashbacks—Another Affair—Three Dimensions—Cine- anthropology—Active Passivity—An Encore—Landscapes, Once Again
Closing Credits: Notice—Thanks

最近チェックした商品