Gerry : Movies Minute by Minute (Timecodes)

個数:

Gerry : Movies Minute by Minute (Timecodes)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 104 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781501399718
  • DDC分類 791.4372

Full Description

A minute-by-minute analysis of Gus Van Sant film, Gerry (2002).

Blending film criticism with creative nonfiction, each book in the Timecodes series focuses on one film, exploring it minute by minute beginning with minute one, and ending with the final minute before the closing credits.

In the canon of director Gus Van Sant's films, Gerry (2002) stands out as a singular work, a boldly experimental film that nonetheless is accessible, darkly humorous, and profound. Gerry: Minute by Minute is a non-traditional critical study of this film, a bold, impressionistic series of vignettes that circle around questions which are highly specific to Gerry itself but which are also universal: what is it about certain works of art—films, books, paintings, music—that attach themselves to us so that we carry them with us on our journey through life? What does it mean to walk with these works inside us, as if they are a part of us?

The book's structure unfolds chronologically along with the film, with one moment from each of the film's 100 minutes serving as the basis for the chapters. Each of the 100 vignette chapters takes on topics ranging from the particulars of the film itself, including: the inventive use of camera movement and sound; the productive nature of collaboration; the driving themes and philosophies that inform the film; the blistering heat, in Death Valley, of its production; the place of Gerry in American cinema and its European influences, especially Béla Tarr; the impact of 9-11 on the cultural landscape of 2001-02, when Gerry was filmed and released; and what it means to "walk" with a film or a book, carrying it our heads as it informs who we are, often in subtle ways invisible to those around us.

Contents

Preface
Minutes 1-100
Endnotes
Index

最近チェックした商品