Sound Affects : A User's Guide (Thinking Media)

個数:

Sound Affects : A User's Guide (Thinking Media)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 296 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781501388927
  • DDC分類 534.301

Full Description

Sound Affects: A User's Guide is a collection of sonically-charged concepts ranging from those felt, 'heard' and repeated (silence, the oriental riff, shuffle), to the vocal (whispers, sing, the disembodied voice), to sounds at the threshold (tin/ny, thump, buzz) to sounds beyond the limits of audibility (inaudible tremors, distortion, sub-bass). Sound Affects invites the reader to reflect on the ways that sounds produce affects and the ways that affects can operate as sound.

Each of the entries develops a particular perspective on sound and affect through a close analysis of audiovisual and/or sonic objects. The objects chosen not only illustrate the concept in question but also demonstrate how the object encourages us to rethink the relationships between sounds and affects. Influenced by the sound theory of Eugenie Brinkema (2011), the concepts of Sound Affects plot the shift in volume from silence that opens up a space to be heard to the audibly near, from the audibly near to sounds beyond the limits of audibility. Sound Affects is an intellectual adventure for those who theorize and listen. The book can also be enjoyed as a narrative of sounds, its absences and its shifting intensities.

Contents

List of Illustrations
Acknowledgements

The Clatter and Clang of Sound Affects
Sharon Jane Mee (University of New South Wales, Australia) and Luke Robinson (University of New South Wales, Australia)

Part 1: Start, Stop, Repeat

Chapter 1. Silence
Sandra Kazlauskaite (University of Lincoln, UK)

Chapter 2. Shuffle
Jim Drobnick (OCAD University, Canada) and Jennifer Fisher (York University, Canada)

Chapter 3. Oriental Riff
Runchao Liu (University of Denver, USA)

Part 2: Voices and Vocals

Chapter 4. aa ee ii oo uuuuu
Rachel Shearer (Te Wananga Aronui o Tamaki Makau Rau/Auckland University of Technology, Aotearoa New Zealand)

Chapter 5. Sympathetic Response
Charlotte Eubanks (Pennsylvania State University, USA)

Chapter 6. Whispers
Christian de Mouilpied Sancto (University of Rochester, USA)

Chapter 7. Sing
Katherine Nolan (Technological University Dublin, Ireland)

Chapter 8. The Disembodied Voice
Julius Greve (University of Oldenburg, Germany)

Part 3: Threshold Sounds

Chapter 9. Tin/ny
Rob Garbutt (Southern Cross University, Australia)

Chapter 10. Vroom
Andrija Filipovic (Singidunum University, Serbia)

Chapter 11. Thump
Andrea Avidad (New York University, USA)

Chapter 12: Buzz
Sharon Jane Mee (University of New South Wales, Australia)

Part 4: Beyond Audibility

Chapter 13: Inaudible Tremors
Luke Robinson (University of New South Wales, Australia)

Chapter 14: Distortion
Greg Hainge (University of Queensland, Australia)

Chapter 15. Feedback
Manuel 'Mandel' CabreraJr. (Yonsei University, South Korea)

Chapter 16. Sub-bass
Aidan Delaney (Middlesex University, UK)

Chapter 17. Squish, Squelch, Shlshlshlurpppp
Norie Neumark (Victorian College of the Arts, University of Melbourne and La Trobe University, Australia)

Bibliography
Mediography
Contributors
Index

最近チェックした商品