怪物、アイデンティティ、音楽:フランケンシュタインからビデオゲームまで<br>Monstrosity, Identity and Music : Mediating Uncanny Creatures from Frankenstein to Videogames

個数:
  • ポイントキャンペーン

怪物、アイデンティティ、音楽:フランケンシュタインからビデオゲームまで
Monstrosity, Identity and Music : Mediating Uncanny Creatures from Frankenstein to Videogames

  • ウェブストア価格 ¥28,736(本体¥26,124)
  • Bloomsbury Academic USA(2022/10発売)
  • 外貨定価 US$ 130.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,305pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 282 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781501380044
  • DDC分類 809.9337

Full Description

Taking Mary Shelley's novel as its point of departure, this collection of essays considers how her creation has not only survived but thrived over 200 years of media history, in music, film, literature, visual art and other cultural forms. In studying monstrous figures torn from the deepest and darkest imaginings of the human psyche, the essays in this book deploy the latest analytical approaches, drawn from such fields as musicology, critical race studies, feminist studies, queer theory and psychoanalysis. The book interweaves the manifold sounds, sights and stories of monstrosity into a conversation that sheds light on important social issues, aesthetic trends and cultural concerns that are as alive today as they were when Shelley's landmark novel was published 200 years ago.

Contents

Introduction

Part I: Frankenstein in Film, Theatre, Music, Comics and Visual Art

1. Frankenstein's Frontispiece, the Missing Phallus and the Pornographer: The Alchemy of Conceiving Monstrosities
Marie Mulvey-Roberts, University of the West of England, UK

2. Monstrous Encounters: The Aesthetic Psychology of Screen Frankensteins
Kevin J. Donnelly, University of Southampton, UK

3. Frankenstein and the Media of Serial Figures
Shane Denson, Stanford University, USA

4. Musical Directions, Sound and Song in Presumption, or the Fate of Frankenstein (1823)
John Higney, Carleton University, Canada

5. Birth of a 'Miserable Monster': The Theatricality of Male Self-Procreation in Stage and Screen Adaptations of Frankenstein
André Loiselle, St. Thomas University, Canada

6. Excising the Repulsive: Mysticism and Psychology in Edison's Frankenstein (1910)
Ethan Towns, Trent University, Canada

7. Frankenstein's Organ Transplant: Adaptation in Afro-Futurist and Electronic Dance Musics
Mark McCutcheon, Athabaska University, Canada

Part II: Monstrosity in Music, Film and Video Games

8. Monstrosity as a Queer Aesthetic
Lloyd Whitesell, McGill University, Canada

9. Twelve-tone Terror: Representing Horror and Monstrosity in Dodecaphonic Film Music
James K. Wright, Carleton University, Canada

10. The Horror, the Horror! White Women are the True Monsters in Jordan Peele's Get Out
Frederick W. Gooding, Jr., Texas Christian University, USA

11. Indigeneity as Monstrosity in The Four Skulls of Jonathan Drake
Murray Leeder, University of Manitoba, Canada

12. A 'Distaste for. . . Allegory' or: In the Bowels of Horror
Daniel Humphrey, Texas A&M University, USA

13.Tragic Wraiths, Seductive Sirens and Man-Eating Vampires: Female Monstrosity in The Witcher 3: Wild Hunt Video Game
Sarah Stang, Brock University, Canada

Acknowledgements

Bibliography

Filmography

Index

最近チェックした商品