オリベイラの映画<br>The Cinema of Manoel de Oliveira : Modernity, Intermediality and the Uncanny

個数:

オリベイラの映画
The Cinema of Manoel de Oliveira : Modernity, Intermediality and the Uncanny

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781501378652
  • DDC分類 791.430233092

Full Description

Manoel de Oliveira is the only filmmaker whose career spans from the silent era to the digital age, and yet there is little written in English about his extensive filmography. This volume, the first to discuss Oliveira's later works in English, fills this incredible gap in scholarship on the director with fresh and original analysis of over 50 of Oliveira's films, ranging from 1963's Rite of Spring to 2009's Eccentricities of a Blonde-haired Girl.

Organized by tropes and topics, rather than chronological order of release, The Cinema of Manoel de Oliveira creates a unique lens through which to consider the director and the ways in which his work links cinema, literature, and other artforms. Hajnal Király sheds new light on Oliveira's filmography with new readings of his work in relation to 20th and 21st century history.

Contents

Acknowledgments

Introduction

I. The Beautiful Automaton
1. Cinema and/ as the Myth of Modernity
2. Towards an Oliveirian Aesthetics of Stillness
3. The Trope of the Doll

II. Camões and Don Quixote
4. The Cultural Philosophy of Oliveira
5. Profanations
6. Cultural Mimicri

III. Doomed Loves
7. Disturbing Adaptations
8. Letters on the Screen
9. Sounding Letters

Coda: A Melancholic Cinema?

Index

最近チェックした商品