帝国日本の映画における歴史の利用<br>Re-Viewing the Past : The Uses of History in the Cinema of Imperial Japan

個数:

帝国日本の映画における歴史の利用
Re-Viewing the Past : The Uses of History in the Cinema of Imperial Japan

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 320 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781501362170
  • DDC分類 791.4365852

Full Description

Re-Viewing the Past: The Uses of History in the Cinema of Imperial Japan analyzes the complicated relationship between history films, audiences, reviewers and censors in Japan for the critically important years from 1925-1945. First contextualizing the history of the popular "Bakumatsu" period (1853-1868), the moment of Japan's emergence as a modern nation, Sean O'Reilly paves the way for a reinterpretation of Japanese pre and postwar cinema. Setting a film in the Bakumatsu period offered 'cultural breathing room' to both filmmakers and viewers, offering a cinematic space where apolitical entertainment and now-forbidden themes like romance still reigned. Some filmmakers—and viewers—even conceived of these films as being a form of resistance against Japan's growing militarism.

As comparisons between the popularity of such films versus that of state-sponsored propaganda films show, audiences responded enthusiastically to these glimmers of resistance. O'Reilly argues that we should turn our attention to the much more popular films of the time that were major hits with audiences in order to understand what resonated with wartime spectators, and to speculate about why this might have been the case. Including clips of these rare films, a so-far neglected area of Japanese film history is now firmly situated in context to offer a thought-provoking, multidisciplinary approach.

Contents

1. Introduction
2. Valorizing the Villains: the First Bakumatsu Boom and 1927's Sonno joi
3. History as Nonsense: Historical Parodies of the Bakumatsu
4. Serial History: the Case of Kurama Tengu
5. Consuming History, Hating the Enemy
6. Romancing History
7. Transwar Japan
Bibliography
Index

最近チェックした商品