非-映画:周縁からグローバルなマルチチュードへ届くデジタル映画製作<br>Non-Cinema : Global Digital Film-making and the Multitude (Thinking Cinema)

個数:

非-映画:周縁からグローバルなマルチチュードへ届くデジタル映画製作
Non-Cinema : Global Digital Film-making and the Multitude (Thinking Cinema)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 312 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781501361654
  • DDC分類 791.4301

Full Description

Non-Cinema: Global Digital Film-making and the Multitude provides an original film-philosophy through which to understand low budget digital filmmaking from around the globe. It draws upon a wide range of western and non-western philosophers, physicists, theorists of 'Third Cinema,' and contemporary film theorists and film-philosophers in order to argue that the future of cinema lies at the margins, in the extreme, the overlooked and the under-funded - the sort that distributors, exhibitors and audiences would not consider to be cinema at all, hence "non-cinema."

Analysing numerous films, William Brown argues that contemporary low-budget digital cinema is also through its digital form a political cinema that suggests that we are not detached observers of the world, but entangled participants therewith. Non-Cinema constructs this argument by looking at work by established filmmakers like Jean-Luc Godard, Abbas Kiarostami, Jafar Panahi and Michael Winterbottom, as well as lesser known work from places as diverse as Asia, the Middle East, Europe, the Americas and Africa.

Contents

Acknowledgements

Introduction: What is Non-cinema?

1. Digital Dreams in Afghanistan
2. The Iranian Digital Underground, Multitudinous Cinema and the Diegetic Spectator
3. Digital Entanglement and the Blurring of Fiction and Documentary in China
4. Digital Darkness in the Philippines
5. Digital acinema from afrance
6. The Cruel, Monstrous Extreme of the Digital
7. A Certain Compatibility: The British Digital Wave
8. Non-cinema in the Heart of Cinema
9. Globalisation, Erasure, Poverty: Digital Non-Cinema in Uruguay
10. Cinema out of Control: These are Not Films
11. Farewell to Cinema; Hello to Africa

Conclusion
Bibliography
Index

最近チェックした商品