Deleuze and Lola Montès (Film Theory in Practice)

個数:

Deleuze and Lola Montès (Film Theory in Practice)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781501345753
  • DDC分類 194

Full Description

Gilles Deleuze represents the most widely referenced theorist of cinema today. And yet, even the most rudimentary pillars of his thought remain mysterious to most students (and even many scholars) of film studies.

From one of the foremost theorists following Deleuze in the world today, Deleuze and Lola Montès offers a detailed explication of Gilles Deleuze's writings on film - from his books Cinema 1: The Movement-Image (1983) and Cinema 2: The Time-Image (1985). Building on this foundation, Rushton provides an interpretation of Max Ophuls's classic film Lola Montès as an example of how Deleuzian film theory can function in the practice of film interpretation.

Contents

Introduction
Section 1: Deleuze's Cinema: Movement, Time, Memory, and Subjectivity
Section 2: The Time-Image and Lola Montès
Conclusion
Further Reading
Bibliography

最近チェックした商品