Literature as a Lens for Climate Change : Using Narratives to Prepare the Next Generation

個数:

Literature as a Lens for Climate Change : Using Narratives to Prepare the Next Generation

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 270 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781498594110
  • DDC分類 809.9336

Full Description

Each chapter in this collection offers a practical approach for using literature to engage and empower students to confront aspects of climate crises. Educators from different backgrounds and parts of the world share their experience using novels, short stories, drama, poetry, and nonfiction to help students understand the causes and consequences of climate change as well as how they can contribute to potential solutions.

Contents

Introduction

Rebecca L. Young



Chapter One"It wasn't us!": Teaching about Ecocide and the Systemic Causes of Climate Change

Marek C. Oziewicz

Chapter TwoAmitav Ghosh and Arundhati Roy on Climate Change: A Pedagogical Approach to Awakening Student Engagement in Ecocriticism

Suhasini Vincent

Chapter ThreeClimate Crisis Confluence, History, and Social Justice: How Race, Place, Privilege, Past, and Present Flow Together in YA Literature

Anna Bernstein and Kaela Sweeney

Chapter FourStarting Points for Student Inquiry into Our Relationship with the Environment

Ryan Skardal

Chapter FiveForegrounding the Value of Ecocriticism in a South African University Context

David Robinson

Chapter SixThese Are the Forgeries of Jealousy: Nature Out of Balance

Timothy J. Duggan and Natalie Valentín-Espiet

Chapter Seven Raising Environmental Awareness and Rewriting Education Through Haiku

Lorraine Kerslake and María Encarnación Carrillo-García

Chapter Eight Introducing Sustainability Topics with Ursula Le Guin's "The Ones Who Walk Away from Omelas" and Richard Powers' "The Seventh Event"

Rachel Cohen and Sarah Wyman

Chapter Nine Developmental Bibliotherapy and Cli-Fi: Helping to Reframe Young People's Responses to Climate Change

Judith Wakeman



Afterword

Suzanne Keen

最近チェックした商品