Enacting Adolescent Literacies across Communities : Latino/a Scribes and Their Rites

個数:

Enacting Adolescent Literacies across Communities : Latino/a Scribes and Their Rites

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 180 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781498536448
  • DDC分類 428.0071

Full Description

Through an innovative approach of critical ethnography and literacy research via case-study methodologies, Enacting Adolescent Literacies across Communities: Latino/a Scribes and Their Rites analyzes Latino/a adolescents' engagement with the elements of literacy for English language arts learning and understanding. How young people enact literacies in their bicultural lives and understand literary traditions today reveals their own interests in democracy, equity, and opportunity. Moreover, the rites they perform often recover buried histories, mirrors, and stories similar to the pre-Columbian scribes whose intellectual legacy is relevant in the twenty-first century. R. Joseph Rodríguez illustrates how adolescents experience scribal identities and language pluralism that sustains their cultural knowledge as they make meaning and enact literacies with diverse audiences in civic and schooling communities.

Contents

Contents
Acknowledgements
Permissions
Epigraph: from "Imaginé un papel" / "I Pictured a Page" by Tino Villanueva
Foreword by Kevin J. Burke
Preface¡Escríbelo ya! Write It!
Chapter 1 Making Connections Come Alive across Literacies
Chapter 2 Histories and Scribes at Milagros High School
Chapter 3 Transcribing Identities at Guadalupe Middle School
Chapter 4 Adolescent Scribe's Rites at Ciprés High School
Chapter 5 Teachers as Writing Whisperers at Cholla University
Chapter 6 Reading Ravens and Wild Readers among Us
Conclusion ¡Adelante y con brío, venerable Tlacuilo!
Notes from an Ethnographer and about Methodology
"Ode to Teachers" / "Oda a las maestras" by Pat Mora
Appendices
References
Index
About the Author

最近チェックした商品