AIM High : Growing the Motivational Potential of Youth Psychological Assessment

個数:

AIM High : Growing the Motivational Potential of Youth Psychological Assessment

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781487558086
  • DDC分類 371.4

Full Description

In AIM High, Jacqueline Pei and Lia M. Daniels combine their decades of theoretical and applied expertise to bring motivation theory alongside the practice of psychological assessment. The book highlights the opportunity to stand with children and their support teams to aim high, offering a picture of children and youth that meaningfully considers growth and movement for goal attainment.

The book explores ways in which all participants in the assessment process - including psychologists, caregivers, and allied professionals - share responsibility to build relational systems, seek understanding about the child, and engage in intentional communication. Pei and Daniels highlight ways in which the referral, assessment, and communication processes of assessment may grow through motivational perspectives that recognise the inherent movement of children. These ideas are leveraged to advance professional practices through the AIM Model (Assessment for Intervention and Motivation), a framework on which readers can organise and evaluate their existing experiences of the practice of psychological assessment, while emphasizing the shared understandings necessary to pursue healthy outcomes for all children.

Whether you are just beginning your training to work with children or have been at it for decades, AIM High reveals compelling ideas to help you see the evidence of growth in yourself and the youth with whom you work.

Contents

List of Figures
Acknowledgments

Part I: Foundations of Psychology

1. Introduction
2. The Practice of Professional Psychology
3. Evolving Practices

Part II: Children in Motion

4. Motivation
5. Philosophies and Action
6. Resilience and Thriving

Part III: Actioning the AIM Model

7. Building Relational Systems
8. Seeking Understanding
9. Intentional Communication

Part IV: Sustaining Movement

References
Worksheets
Index

最近チェックした商品