Private Interests : Women, Portraiture, and the Visual Culture of the English Novel, 1709-1791

個数:

Private Interests : Women, Portraiture, and the Visual Culture of the English Novel, 1709-1791

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781487525446
  • DDC分類 823.509357

Full Description

This ambitious interdisciplinary study undertakes a new definition of the eighteenth-century novel's investment in vision and visual culture, tracing the relationship between the development of the novel and that of the equally contentious genre of the portrait, particularly as represented in the novel itself. Working with the novels of Richardson, Fielding, Haywood, Manley, Sterne, Wollstonecraft and Inchbald, and the portraits of Reynolds, Gainsborough, Highmore, Hudson, Hogarth, and others, Private Interests points to the intimate connections between the literary works and the paintings. Arguing that the novel's representation of the portrait sustains a tension between competing definitions of private interests, Conway shows how private interests are figured as simultaneously decorous and illicit in the novel, with the portrait at once an instrument of propriety and of scandal. Examining women's roles as both authors of and characters in the novel and the novel's encounters with the portrait, the author provides a new definition of private interests, one which highlights the development of women's agency as both spectacles and spectators.

最近チェックした商品