Finding Nothing : The VanGardes, 1959-1975

個数:

Finding Nothing : The VanGardes, 1959-1975

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781487505318
  • DDC分類 810.9971133

Full Description

Experimental literature accelerated dramatically in Vancouver in the 1960s as the influence of New American poetics merged with the ideas of Marshall McLuhan. Vancouver poets and artists began thinking about their creative works with new clarity and set about testing and redefining the boundaries of literature. As new gardes in Vancouver explored the limits of text and language, some writers began incorporating collage and concrete poetics into their work while others delved deeper into unsettling, revolutionary, and Surrealist imagery. There was a presumption across the avant-garde communities that radical openness could provoke widespread socio-political change. In other words, the intermedia experimentation and the related destruction of the line between art and society pushed art to the frontlines of a broad socio-political battle of the collective imagination of Vancouver.

Finding Nothing traces the rise of the radical avant-garde in Vancouver, from the initial salvos of the Tish group, through Blewointment's spatial experiments, to radical Surrealisms and new feminisms. Incorporating images, original texts, and interviews, Gregory Betts shows how the VanGardes signalled a remarkable consciousness of the globalized forces at play in the city, impacting communities, orientations, races, and nations.

Contents

Acknowledgments 

Introduction: Finding Nothing
When American Literature Moved to Vancouver
Finding Nothing (or, the Avant-Garde Flowering that Was the 1960s)
The Problem of Nothing: A Short Interlude on the Theory of the Avant-Garde 
The VanGardes 

1. 1-19 Thoughts on TISH, 1961-1969 (A Document of Response) 

2. The Birth of Blew
Harmony: Aristotle, Olson, and Vancouver, 1959-1963 
Disharmony: Bissett, Collage, and another Vancouver, 1959-1983 
The End of Categories: The Vancouver Litter-rary Collage 

3. Blew Collage
At the Margins of the Garde
Blewointment
Collage into Canada
Literature into Collage (in Vancouver)

4. A Line, A New Line, All One: Variant Narratives of Concrete Canada
The Concrete Liturgy 
Canadian Concrete 
Other Narratives of Concrete Poetry 
Judith Copithorne on Vancouver Concrete 
Coda: The Visual Roots of the Alphabet

5. The Triumph of Surrealism: Magick Art in Vancouver
Vancouver Deformance 
The Surreal West Coast 
Precursors and Early Forays: Surrealism in Vancouver 
Canadian Literary Surrealism 
Super-natural British Columbia: From Lawren Harris to David W. Harris 
Post-revolutionary Surrealism 
The Colour of My Dreams 

6. Performing Proprioception: The Birthing Story as Public Discourse 

7. Avant Now and Then: Locating the Post-Avant
Hegemony and the Single Riot 
Haling Taxi! 
Locating the Post-Avant 
Neruda, Chile, and Further Disenchantments 

Conclusion: "we stopped at nothing"
Finding Nothing in the Avant-Garde Archive 

List of Figures

Appendix A: Warren Tallman Elegy 
Apendix B: Concrete Poetry 
Appendix C: Glossary of Intermedia and Transdisciplinary Groups 
Appendix D: Letter to the Editor of the Georgia Straight 

Works Cited

最近チェックした商品