Moving from Unity to Godot : An In-Depth Handbook to Godot for Unity Users (1st)

個数:
電子版価格
¥11,007
  • 電子版あり

Moving from Unity to Godot : An In-Depth Handbook to Godot for Unity Users (1st)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 273 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781484259078
  • DDC分類 006

Full Description

Are you a Unity developer looking to switch to the Godot engine quickly? If so, this no-nonsense book is your guide to mastering the most popular open-source game engine. 

Godot is a completely free game engine for creating high-quality 2D and 3D games that can be launched on multiple platforms. You'll see how to transition seamlessly from Unity to Godot, getting up and running quickly and effectively, using practical case studies. In addition to building functional worlds from meshes and physical interactions, you'll work with reusable assets, such as textures. 

The book then moves on to lighting and rendering 2D and 3D scenes with baked and real-time lighting. You'll also work with navigation and path-finding for NPCs, and see how to create save-game states with JSON. With Moving from Unity to Godot you'll be ready to create amazing 2D and 3D games that will supercharge your business. 

What You Will Learn

Explorethe similarities and differences between Unity and Godot
Maximize the benefits from Unity and Godot

Create believable game world and characters with Godot
Master the unique aspects of C# coding in Godot

Who This Book is For

Developers familiar with Unity who want to master another game engine, such as Godot.

Contents

Chapter 1:  Introducing Godot - Why Migrate?.- Chapter 2:  Godot Fundamentals.- Chapter 3: Scripting with C# in Godot - Common Tasks.- Chapter 4: Making a 2D Game.- Chapter 5: Navigation and Path-Finding.- Chapter 6: Coding a First-Person Controller in C#.- Chapter 7: Mini-Projects - Case Studies in Godot.

最近チェックした商品