Sonic Sovereignty : Hip Hop, Indigeneity, and Shifting Popular Music Mainstreams (Postmillennial Pop)

個数:

Sonic Sovereignty : Hip Hop, Indigeneity, and Shifting Popular Music Mainstreams (Postmillennial Pop)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781479816927
  • DDC分類 782.4216490971

Full Description

Honorable Mention, 2024 Alan Merriam Prize, given by the Society for Ethnomusicology
What does sovereignty sound like?
Sonic Sovereignty considers how contemporary Indigenous musicians champion self-determination through musical expression in Canada and the United States. The framework of "sonic sovereignty" connects self-definition, collective determination, and Indigenous land rematriation to the immediate and long-lasting effects of expressive culture. Liz Przybylski covers online and offline media spaces, following musicians and producers as they, and their music, circulate across broadcast and online networks.
Przybylski documents and reflects on shifts in both the music industry and political landscape over the course of a decade: as the ways in which people listen to, consume, and interact with popular music have radically changed, extensive public conversations have flourished around contemporary Indigenous culture, settler responsibility, Indigenous leadership, and decolonial futures.
Sonic Sovereignty encourages us to experiment with temporal possibilities of listening by detailing moments when a sample, lyric, or musical reference moves a listener out of normative time. Nonlinear storytelling practices from hip hop music and other North American Indigenous sonic practices inform these generative listenings. The musical readings presented in this book thus explore how musicians use tools to help listeners embrace rupture, and how out-of-time listening creates decolonial possibilities.

最近チェックした商品