The Archival Afterlives of Philippine Cinema (A Camera Obscura Book)

個数:

The Archival Afterlives of Philippine Cinema (A Camera Obscura Book)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781478021001
  • DDC分類 777.5809599

Full Description

Drawing on cultural policy, queer and feminist theory, materialist media studies, and postcolonial historiography, Bliss Cua Lim analyzes the crisis-ridden history of Philippine film archiving-a history of lost films, limited access, and collapsed archives. Rather than denigrate underfunded Philippine audiovisual archives in contrast to institutions in the global North, The Archival Afterlives of Philippine Cinema shows how archival practices of making do can inspire alternative theoretical and historical approaches to cinema. Lim examines formal state and corporate archives, analyzing restorations of the last nitrate film and a star-studded lesbian classic as well as archiving under the Marcos dictatorship. She also foregrounds informal archival efforts: a cinephilic video store specializing in vintage Tagalog classics; a microcuratorial initiative for experimental films; and guerilla screenings for rural Visayan audiences. Throughout, Lim centers the improvisational creativity of audiovisual archivists, collectors, advocates, and amateurs who embrace imperfect access in the face of inhospitable conditions.

Contents

Acronyms  ix
Acknowledgments  xi
Introduction. Keywords for Philippine Cinema's Archival Afterlives  1
1. A Tale of Three Buildings: Marcos Cultural Policy and Anarchival Temporality  51
2. Silence, Perseverance, and Survival in State-Run Philippine Film Archives  76
3. Privatization and the ABS-CBN Film Archives  107
4. Queer Anachronisms and Temporalities of Restoration: T-Bird at Ako  133
5. Informal Archiving in a Riverine System: Video 48 and the Kalampag Tracking Agency  173
6. Binisaya: Archival Power and Vernacular Audiences in Iskalawags  214
Epilogue. Of Audiences and Archival Publics: Pepot Artista  256
Notes  277
Bibliography  339
Index  375

最近チェックした商品