Embodying Relation : Art Photography in Mali (Art History Publication Initiative)

個数:

Embodying Relation : Art Photography in Mali (Art History Publication Initiative)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 376 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781478006626
  • DDC分類 770.96623

Full Description

In Embodying Relation Allison Moore examines the tensions between the local and the global in the art photography movement in Bamako, Mali, which blossomed in the 1990s after Malian photographers Seydou KeÏta and Malick SidibÉ became internationally famous and the Bamako Photography Biennale was founded. Moore traces the trajectory of Malian photography from the 1880s-when photography first arrived as an apparatus of French colonialism-to the first African studio practitioners of the 1930s and the establishment in 1994 of the Bamako Biennale, Africa's most important continent-wide photographic exhibition. In her detailed discussion of Bamakois artistic aesthetics and institutions, Moore examines the post-fame careers of KeÏta and SidibÉ, the biennale's structure, the rise of women photographers, cultural preservation through photography, and how Mali's shift to democracy in the early 1990s enabled Bamako's art scene to flourish. Moore shows how Malian photographers' focus on cultural exchange, affective connections with different publics, and merging of traditional cultural precepts with modern notions of art embody Caribbean philosopher and poet Édouard Glissant's notion of "relation" in ways that spark new artistic forms, practices, and communities.

Contents

Acknowledgments  vii
Introduction: A Poetics of Relation  1
1. Unknown Photographer (Bamako, Mali)  27
2. Malian Portraiture Glamorized and Globalized  62
3. Biennale Effects: The African Photography Encounters  98
4. Bamako Becoming Photographic: An Archipelagic Art World  145
5. Creolizing the Archive: Photographers at the National Museum  171
6. Promoting Women Photographers  210
7. Errantry, the Social Body, and Photography as the Écho-monde  249
Conclusion  276
Notes  281
Bibliography  325
Index

最近チェックした商品