Animate Literacies : Literature, Affect, and the Politics of Humanism (Thought in the Act)

個数:

Animate Literacies : Literature, Affect, and the Politics of Humanism (Thought in the Act)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781478004158
  • DDC分類 302.2244

Full Description

In Animate Literacies Nathan Snaza proposes a new theory of literature and literacy in which he outlines how literacy is both constitutive of the social and used as a means to define the human. Weaving new materialism with feminist, queer, and decolonial thought, Snaza theorizes literacy as a contact zone in which humans, nonhuman animals, and nonvital objects such as chairs and paper all become active participants. In readings of classic literature by Kate Chopin, Frederick Douglass, James Joyce, Toni Morrison, Mary Shelley, and others, Snaza emphasizes the key roles that affect and sensory experiences play in literacy. Snaza upends common conceptions of literacy and its relation to print media, showing instead how such understandings reinforce dehumanizations linked to dominant imperialist, heterosexist, and capitalist definitions of the human. The path toward disrupting such exclusionary, humanist frameworks, Snaza contends, lies in formulating alternative practices of literacy and literary study that escape disciplined knowledge production.

Contents

Acknowledgments  vii
1. The Human(ities) In Crisis  1
2. Beloved's Dispersed Pedagogy  11
3. Haunting, Love, and Attention  19
4. Humanizing Assemblages I: What Is Man?  28
5. Slavery, the Human, and Dehumanization  38
6. Literacy, Slavery, and the Education of Desire  48
7. What Is Literacy?  55
8. Humanizing Assemblages II: Discipline and Control  66
9. Bewilderment  77
10. Toward a Literary Ethology  86
11. What Happens When I Read?  99
12. The Smell of Literature  115
13. Pleasures of the Text  124
14. Those Changeful Sites  134
15. Literacies against the State  145
16. Futures of Anima-Literature  153
Notes  165
References  193
Index  209

最近チェックした商品