The Jaguar within : Shamanic Trance in Ancient Central and South American Art

個数:

The Jaguar within : Shamanic Trance in Ancient Central and South American Art

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 244 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781477329214
  • DDC分類 709.011

Full Description

An important new way of viewing the prehistoric art of the Americas, The Jaguar Within demonstrates that understanding a work of art's connection with shamanic trance can lead to an appreciation of it as an extremely creative solution to the inherent challenge of giving material form to nonmaterial realities and states of being.

Shamanism-the practice of entering a trance state to experience visions of a reality beyond the ordinary and to gain esoteric knowledge-has been an important part of life for indigenous societies throughout the Americas from prehistoric times until the present. Much has been written about shamanism in both scholarly and popular literature, but few authors have linked it to another significant visual realm-art. In this pioneering study, Rebecca R. Stone considers how deep familiarity with, and profound respect for, the extra-ordinary visionary experiences of shamanism profoundly affected the artistic output of indigenous cultures in Central and South America before the European invasions of the sixteenth century.

Using ethnographic accounts of shamanic trance experiences, Stone defines a core set of trance vision characteristics, including enhanced senses; ego dissolution; bodily distortions; flying, spinning, and undulating sensations; synaesthesia; and physical transformation from the human self into animal and other states of being. Stone then traces these visionary characteristics in ancient artworks from Costa Rica and Peru. She makes a convincing case that these works, especially those of the Moche, depict shamans in a trance state or else convey the perceptual experience of visions by creating deliberately chaotic and distorted conglomerations of partial, inverted, and incoherent images.

Contents

Acknowledgments
Introduction
Chapter 1. General Recurrent Themes in the Phenomenology of Visions
Chapter 2. The Common Perceptual Phenomena and Stages of the Visionary Experience
Chapter 3. Visions and Shamanizing: The Intermediary Role, Anomalousness, Control, and Balance
Chapter 4. Embodying the Shaman in Trance: Embracing Creative Ambiguity
Chapter 5. Shamanic Embodiment in Ancient Costa Rican Art I: At the Human End and the Balance Point of the Flux Continuum
Chapter 6. Shamanic Embodiment in Ancient Costa Rican Art II: Toward the Animal End and Beyond the Flux Continuum
Chapter 7. Shamanic Embodiment in Ancient Central Andean Art I: Toward the Human End and the Balance Point of the Flux Continuum
Chapter 8. Shamanic Embodiment in Ancient Central Andean Art II: Toward the Animal End and Beyond the Flux Continuum
Conclusion
Notes
Works Cited
Index

最近チェックした商品