Perspectives on Diversity, Equity, and Social Justice in Educational Leadership (The National Association for Multicultural Education (Name))

個数:

Perspectives on Diversity, Equity, and Social Justice in Educational Leadership (The National Association for Multicultural Education (Name))

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 172 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781475834338
  • DDC分類 371.2011

Full Description

Perspectives on Diversity, Equity, and Social Justice in Educational Leadership provides educational leaders with practical steps for implementing multicultural education into schools. Drawing from multicultural scholars like James Bank's it equips educational leaders with the knowledge, skills, and dispositions to ensure that schools provide all students with equal educational opportunities. Concepts such culturally responsive leadership, transformative leadership, and restorative justice are discussed throughout the book.

Contents

About the NAME Series
Acknowledgements
Introduction
Jasmine Williams
Chapter 1: First, A Look Inside: Educational Leadership Student Perspectives on a Social
Foundations Course
Candace Thompson and Susan Catapono
Chapter 2: Rocky Boats and Rainbows: Culturally Responsive Leadership from the Margin - An
Autoethnography
Ann E. Lopez
Chapter 3: Change your school, change the world: The Role of School Leaders in implementing
School Wide Restorative Justice and Relational Pedagogies
Martha Brown and Katherine Evans
Chapter 4: White High School Administrators as Racial Advisors
Byron Davis
Chapter 5: Changing Staff Attitudes through Leadership Development and Equity Teams
Michelle Yvonne Szpara
Chapter 6: Building Bridges or Isolating Families: When School Policies Conflict with Cultural Beliefs, Values, and Ways of Knowing
María L. Gabriel
Chapter 7: Principals, School Climate, and Social Justice: How State Compliance with National Initiatives May Not be Enough
Susan L. Dodd
Chapter 8: Learning from Teachers: Critically Conscious Educational Leadership for Engaging
Diverse Families in Title I Schools
Cherrel Miller Dyce and Buffie Longmire-Avital
About the Editors
About the Contributors
Index

最近チェックした商品