Critical Thinking for Better Learning : New Insights from Cognitive Science

個数:

Critical Thinking for Better Learning : New Insights from Cognitive Science

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 126 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781475827798
  • DDC分類 370.1523

Full Description

Critical Thinking for Better Learning shifts the focus from teaching to learning and from presenting information to creating challenges that teach students how to think in your discipline. The shift derives from three new insights from cognitive science: that we think by analogy, that we learn best when we process clear, focused sources and develop our own theories about our findings, and that there are key threshold concepts that define the discipline and make it attractive to young practitioners. This book explains each of these insights in direct, clear language, with examples of how to implement them in your own classroom.

Contents

Table of Contents
Preface
Acknowledgments
Introduction
Section I: How Students Learn Best
Chapter 1: We Learn through Analogies
Section II: Why Much of Our Teaching is Ineffective
Chapter 2: How We Should (and Should Not) Teach
Section III: Teaching to the Student's Natural Learning Style
Chapter 3: Where to Focus: Identify Threshold Concepts
Chapter 4: What to Teach: Choose Topics and Texts that Exemplify Threshold Concepts
Chapter 5: How to Teach: Design Lessons that Compel Students to Confront their Misconceptions
Chapter 6: How to Assess: Design Ways to Gauge Students' Critical Thinking
Conclusion
Appendix A: How People Learn
Appendix B: Analogy as the Core of Cognition
Appendix C: Student Retention with Schemas and Analogies
Appendix D: Threshold Concepts
Appendix E: Sample Threshold Concepts and Skills
Appendix F: Sample Student Challenges
Appendix G: How to Assess Critical Thinking
Recommended Reading/Viewing
References

最近チェックした商品