Chaoid Cinema : Deleuze & Guattari and the Topological Vector of Silence

個数:

Chaoid Cinema : Deleuze & Guattari and the Topological Vector of Silence

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 376 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474494021
  • DDC分類 791.4368

Full Description

Expanding on a burgeoning area in contemporary film studies that explores visual and aural absences and interstices in film narrative, this book explores silences in the soundtrack not ambient silence or so-called 'room tone' but complete sound drop-outs, as if the film projector had broken down, thereby jolting the audience out of their passive relationship to the screen, forcing them to become aware of their surroundings and the material apparatus of film as a mechanical device.Drawing on Deleuze and Guattari's concept of Chaoids, which are various organizations of chaos through the different disciplines of science, philosophy and art, this book uses silence to pursue a variety of vectors that open up the surface plane of art (in this case cinema) to discover different philosophical (and by extension, political) singularities and multiplicities.

Contents

Introduction: 'Stratigraphic Silence': Chaoid Cinema and Its Centripetal/Centrifugal Functions.

1: 'The Multiplicity is Among Us': Silence and the Machinic Phylum in Fritz Lang's M (1931).

2: Ecosophical Chaoids: Towards an 'Infinite Cinema' with Hollis Frampton's Zorn's Lemma (1970) and Gloria! (1979).

3: 'There is no film. Let us proceed to the debates!': Immanence as 'Syncinema' in Maurice Lemaître's Le film est déjà commencé (1951) and Guy Debord's Hurlements en Faveur de Sade (1952).

4: The Children of Barthes and Paris Match: Godard, Prostitution and the Rhetoric of the Image.

5: 'Tricontinental Tropicalism': The Convulsive Carnival of a Syncretic Populism in Glauber Rocha's Terra em Transe (1967), Der Leone Have Sept Cabeças (1970) and I Idada da Terra (1980).

6: 'See You at Mao': the '60s Left Returns to Zero with the Dziga Vertov Group.

7: Silencing Interpellation: Gorin, Althusser and the Ideological State Apparatus.

8: 'We're Projectorists!': Concrete Duration and the Spectacle of Attractions in Malcolm Le Grice's Little Dog for Roger (1967); Threshold (1972); and After Lumière - L'Arroseur Arrosé (1974).

9: On Truth and Lie in an Extra-Formal Sense: Silence as Resistant Punctum in Abbas Kiarostami's Chorus (1982), Homework (1989) and Close-Up (1990).

Conclusion: 'The Abyss Also Looks Into You': From Syncinema to 'Sin' Cinema in Mike Figgis's Leaving Las Vegas (1995) and Harmony Korine's Trash Humpers (2009).

最近チェックした商品