The New Vienna School of Art History : Fulfilling the Promise of Analytic Holism (Refractions)

個数:

The New Vienna School of Art History : Fulfilling the Promise of Analytic Holism (Refractions)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 368 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474489768
  • DDC分類 707.22

Full Description

The New Vienna School was and is the image-based alternative to iconology

Explains and contextualizes the Gestalt theoretical basis of the New Vienna School
Highlights the value of a Gestalt critical realism approach over positivism
Models a visuality-based method in distinct case studies showing the breadth and depth of the New Vienna School
Demystifies of the commitments of the Vienna School to structure" and "holism"
Explains the wider "Strukturforschung" school beyond Sedlmayr and P cht which shows it to be a significant cultural phenomenon rather than a brief historical experiment

This book is an account of the theory and practice of practitioners of the so-called "second" or "younger" Viennese school associated with Hans Sedlmayr and Otto P cht and their short-lived journal, Kunstwissenschaftliche Forschungen. It demonstrates the strong dependence of these writers on the work of Gestalt psychology which was emerging at the time. Gestalt theory emerges as the master key to interpreting Sedlmayr and P cht's ideas about art and history and how it affected their practices.

This fresh interpretive apparatus casts light on the power and originality of Sedlmayr's and P cht's theoretical and empirical writings, revealing a practice-based approach to history that is more attuned to the visuality of art.

Verstegen demonstrates the existence of a genealogy of Vienna formalism coursing throughout most of the twentieth century, encompassing Johannes Wilde and his students at the Courtauld as well as Otto Demus in Byzantine studies. By bringing Gestalt theory to the surface, he dispels misunderstandings about the Vienna School theory and attains a deeper understanding of the promise that a Gestalt analytic holism a non-intuitionist account of the relational logic of sense is offered.

"

最近チェックした商品