Variable Objects : Shakespeare and Speculative Appropriation

個数:

Variable Objects : Shakespeare and Speculative Appropriation

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 264 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474481397
  • DDC分類 822.33

Full Description

Examines Shakespeare fragments as agents of appropriation
Drawing on new materialism and object-oriented ontology, Variable Objects proposes that Shakespeare is a vibrant object replete with a variable energy that accounts for its infinite meaning-making capacity. Using critical race theory, object oriented feminism, performance studies, Global Shakespeares, media studies and game theory, the collection's essays explore the dialogic relationship between the Shakespeare object and its appropriation. Each chapter demonstrates that instead of moving away from the source of appropriation, an object-oriented approach can centralise Shakespeare without the constraints of outdated notions of fidelity. Highlighting the variable materiality inherent in Shakespeare, the collection foregrounds the political ecologies of literary objects as a new methodology for adaptation studies.

Contents

List of IllustrationsContributorsAcknowledgmentsIntroduction: Bound in a Nutshell: Shakespeare's Vibrant Matter, Valerie M. Fazel and Louise Geddes

PART I: DISCIPLINARY OBJECTS

Beds, Handkerchiefs, and Moving Objects in Othello, Sujata Iyengar
The Collectible Ofelia: Object-Oriented Feminisms and the Un-Human Corpus of Q1's Dispensaniac, Molly Seremet
Bitcoin, Blockchains, and the Bard, Robert Sawyer

PART II: MEDIA OBJECTS

'Were I human:' Beingness and the Postcolonial Object in Westworld's Appropriation of The Tempest, L. Monique Pittman, Vanessa I. Corredera, Kristin N. Denslow, Karl G. Bailey
Finding Ludonarrative Harmony in the Limited Agency of Ophelia in Elsinore, Andrew Darr
Sympathise with the Losers: Performing Intellectual Loserdom in Shakespearian Biopic, Anna Blackwell
Prosthetic Properties: The Materiality of Race and Gender in The Hollow Crown: The Wars of the Roses, Emily MacLeod
PART III: HUMAN OBJECTS

'Intermission!': Reading Race in the Objects of Key & Peele's 'Othello Tis My Shite', Shanelle E. Kim
Sight Unseen: Visualizing variability through ontological representations in Macbeth', Valerie Clayman Pye and Cara Gargano
The Thing Itself: Performance and the Celebrity Text, Louise Geddes

11. 'The Promised End': Shakespeare and Extinction, Michael Lutz

最近チェックした商品