Killers, Clients and Kindred Spirits : The Taboo Cinema of Shohei Imamura (Edinburgh Studies in East Asian Film)

個数:

Killers, Clients and Kindred Spirits : The Taboo Cinema of Shohei Imamura (Edinburgh Studies in East Asian Film)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 360 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474481366
  • DDC分類 791.430233092

Full Description

The only Japanese director to have won the Palme d'Or from Cannes more than once, and second only to Ozu Yasujiro in the number of times he has won the prestigious Kinema Jumpo Best One award, the late Imamura Shohei was one of Japan's leading and most controversial film directors. This book is one of the first to study all of Imamura's major films alongside his television and theatrical documentaries, focusing on his major themes and concerns. By giving shape to Imamura's career, the book positions him as a stylistic innovator as well as an ethnographic investigator into Japanese culture and tradition; the preeminent examiner of the hidden, barely repressed underpinnings of Japanese society.

Contents

Chapter 1: Introduction

Chapter 2: The Making of An Auteur: The Early Films (1958-1959); Jennifer Coates

Section I: Killers

Chapter 3: Confronting America: Pigs and Battleships and the Politics of US Bases in Postwar Japan; Hiroshi Kitamura

Chapter 4: Insect Men and Women: Gender, Conflict and Problematic Modernity in Intentions of Murder; Adam Bingham

Chapter 5: Hidden in Plain Sight: The False Leads and True Mysteries of Vengeance Is Mine; John Berra

Chapter 6: The Eel: Trauma Cinema; David Desser

Section II: Clients

Chapter 7: The Insect Woman, or: The Female Art of Failure; Michael Raine

Chapter 8: The Obscene in the Everyday: The Pornographers; Lindsay Coleman

Chapter 9: Shōhei Imamura's Profound Desire for Japan's Cultural Roots: Critical Approaches to Profound Desires of the Gods; Mats Karlsson

Chapter 10: 'Products of Japan': Karayuki-san, The Making of a Prostitute; Joan Mellen

Chapter 11: The Female Body as Transgressor of National Boundaries: The History of Postwar Japan as Told by a Bar Hostess; Bianca Briciu

Part III: Kindred Spirits

Chapter 12: Better off Being Bacteria: Adaptation and Allegory in Dr Akagi; Lauri Kitsnik

Chapter 13: Time out of Joint: Shōhei Imamura and the Search for an 'Other' Japan; Bill Mihalopoulos

Chapter 14: Promotional Discourses and the Meanings of The Ballad of Narayama; Rayna Denison

Chapter 15: Boundary Play: Truth, Fiction, and Performance in A Man Vanishes; Diane Lewis

Chapter 16: Why Not? - Imamura, Nietzsche and the Untimely; David Deamer

Chapter 17: Kuroi ame: An Anthropology of Suffering; Dolores Martinez

Chapter 18: The Symbolic Function of Water; Tim Iles

Notes on Contributors

























最近チェックした商品