Film and the Imagined Image

個数:

Film and the Imagined Image

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474452786
  • DDC分類 791.43

Full Description

From documentary to art-house cinema - and from an abundance of onscreen images to their complete absence - films that experiment variously with narration, voice-over and soundscapes do not only engage viewers' thoughts and senses. They also make an appeal to visualise more than is perceptible on screen.
This book explores the extraordinary ways in which film can stimulate and direct the image-making capacity of the imagination. Bringing together an international range of films with debates in philosophy, film theory, literary scholarship and cognitive psychology, author Sarah Cooper charts the key processes that serve the imagining of images in the light of the mind.
Through its navigation of a labile and vivid mental terrain, this innovative work makes a profound contribution to the study of spectatorship.

Contents

Acknowledgements

Part I: Dual Vision

1. Seeing Pictures

2. Feeling Pictures

Part II: Making Mental Motion Pictures

3. Layering

4. Volumising

5. Supplementing

6. Reshaping

7. Erasing

Conclusion: Broadening Out

Postscript

Notes

Bibliography

Filmography

最近チェックした商品