フィンランド映画研究<br>Finnish Film Studios (Global Film Studios)

個数:

フィンランド映画研究
Finnish Film Studios (Global Film Studios)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474446808
  • DDC分類 384.80948980904

Full Description

Provides the first scholarly examination of Finnish studio system

Provides an approach that is both sensitive to the specific characteristics of Finnish studio system and applicable to small nation cinema industries in general
Considers practically the whole output of Finnish film companies over the studio era; this is a benefit of analysing a small nation cinema with c. 600 feature films made between the 1930s and early 1960s
Explores films such as Stolen Death (1938), The Way You Wanted Me (1944), The White Reindeer (1952), The Glass Heart (1959)

Finnish Film Studios provides a thorough examination of Finnish film industry through the core decades of the studio era, from the early 1920s to the early 1960s. Laine analyses the contributions of fully integrated major companies, Suomi-Filmi, Suomen Filmiteollisuus and Fennada-Filmi, in addition to minor companies and independent producers that were responsible for some of the canonized work of the studio era, including the films of Teuvo Tulio and Nyrki Tapiovaara.

This study approaches Finnish studio cinema as both typical and particular: it is a typical European small nation cinema with its industrial structures, reliance on hierarchical organisation of labour and love-hate relationship with Hollywood; yet, it is particular, not only in its genres, cycles and hugely popular domestic stars, but also because films were made in the constant presence of geopolitical realities, at times under the influence of Germany and the Soviet Union.

Contents

1. Introduction

2. Majors

3. Minors and independents

4. Professionals

5. Genres, cycles and series

6. House styles

7. Film politics and censorship

8. Epilogue

最近チェックした商品