Troubled Everyday : The Aesthetics of Violence and the Everyday in European Art Cinema

個数:

Troubled Everyday : The Aesthetics of Violence and the Everyday in European Art Cinema

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 144 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474440981
  • DDC分類 791.43094

Full Description

Extreme violence in contemporary European art cinema is generally interpreted for its affective potential, but what about the significance of the everyday that so often frames and forms the majority of these films? Why do the sudden moments of violence that punctuate films like Catherine Breillat's Fat Girl (2001), Gaspar Noé's Irreversible (2002) and Markus Schleinzer's Michael (2011) seem so reliant on everyday routines and settings for their impact? Addressing these questions through a series of case-studies, and considering notorious films in their historical and philosophical context, Troubled Everyday offers the first detailed examination of the relationship between violence and the everyday in European art cinema. It calls for a re-evaluation of what gives these films such affective force, and such a prolonged grip on our imagination.

Contents

Acknowledgments List of figures

Chapter One: 'A lightning that illuminates the banal': Violence and the Everyday From extremism to everyday Approaching Disturbing Aesthetics

Chapter Two: Everyday Moments Discourse of immediacy Towards the everyday Salò Come and See

Chapter Three: Everyday Style Reframing Everyday Style Style Versus Content in Money and The Seventh Continent Everyday Style and the 'Fruitful Ambivalence' of the Ordinary

Chapter Four: Everyday Structures / Everyday Language Fat Girl, Twentynine Palms, and the Critics Authorial personas Generic expectations and generic breaks Orientation beyond genre Twentynine Palms Fat Girl

Chapter Five: Return to the Everyday Everyday Time I Stand Alone Michael

Conclusion: Looking Back Mourning the world: the everyday as transcendent, the everyday as lost in Irreversible Works Cited Filmography

最近チェックした商品