The Two cines con niño : Genre and the Child Protagonist in over Fifty Years of Spanish Film (1955-2010)

個数:

The Two cines con niño : Genre and the Child Protagonist in over Fifty Years of Spanish Film (1955-2010)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 244 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474436144
  • DDC分類 791.430946

Full Description

This is the first genre study of child-starred cinemas from Spain. It illuminates continuities in the political use of the child protagonist in over fifty years of Spanish cinema and how the child-starred genres deploy the concept of childhood to retrospectively define the nation and its future.
From Francoist popular to oppositional auteur films, and including Spanish and Latin American cinema, this monograph examines commonalities in aesthetics, narratives and genre functions. It demonstrates the impact of these narratives within Spanish film history and Francoist biopolitics, as well as providing a broader transatlantic perspective on the genre in select productions from Chile and Argentina.

Contents

ACKNOWLEDGEMENTS

LIST OF ILLUSTRATIONS

INTRODUCTION. The Two cines con niño: The Ventriloquism, Dialogism and Biopolitics of the Children of Franco in Genre Film

CHAPTER ONE. The Black Market and the Stolen Children of Franco in Demonios en el jardín (Gutiérrez Aragón 1982)

CHAPTER TWO. The Appropriative and Carnivalesque Ventriloquism of Altar Boys from Joselito in El pequeño ruiseñor (del Amo 1956) to Ignacio in La mala educación (Almodóvar 2004)

CHAPTER THREE. Ventriloquism, Kidnapping and the Carnivalesque in Marisol's Tómbola (Lucía 1962)

CHAPTER FOUR. Adopting, Adapting, Appropriating in the cines con niño: Un rayo de luz (Lucía 1960) and El viaje de Carol (Uribe 2002)

CHAPTER FIVE. Prosopopeia and the Gothic Child from Marcelino pan y vino (Vajda 1955) to El orfanato (Bayona 2007)

CHAPTER SIX. Dialogism and Ritual Function of the nuevo cine con niño: El espíritu de la colmena (Erice 1973), Secretos del corazón (Armendáriz 1997) and El laberinto del fauno (Del Toro 2006)

CHAPTER SEVEN. Queering Postwar Childhood in Urte ilunak (Lazkano 1992) and Pa negre (Villaronga 2010)

CHAPTER EIGHT. The Transatlantic Dialogism in Narrative and Aesthetics of Bildungsfilms: La lengua de las mariposas (Cuerda 1999 Spain) & Machuca (Wood 2004 Chile), El espíritu de la colmena (Erice 1973 Spain) & El premio (Markovitch 2011 Argentina-Mexico), El laberinto del fauno (Del Toro 2006 Spain-Mexico) & Infancia clandestina (Ávila 2011 Argentina)

CONCLUSION. Spanish Movies: Genre, Nation and Spanish Movie (Ruiz Caldera 2009)

SELECT FILMOGRAPHY

BIBLIOGRAPHY

最近チェックした商品