Female Authorship and the Documentary Image : Theory, Practice and Aesthetics

個数:

Female Authorship and the Documentary Image : Theory, Practice and Aesthetics

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474431750
  • DDC分類 791.43082

Full Description

This book, like its twin volume Female Authorship and Documentary Strategies, centres on pressing issues in relation to female authorship in contemporary documentary practices. Addressing the politics of representation and authorship both behind and in front of the camera, a range of international scholars now expand the theoretical and practical framework informing the current scholarship on documentary cinema, which has so far neglected questions of gender.
Female Authorship and the Documentary Image engages with the relationship between female documentary filmmakers and the documentary image. With a thematic focus on the documentary image directly, within the more traditional arenas of theory and practice and especially within the context of gaze and author theory, the book also considers more philosophical questions of aesthetics, home and identity within the contexts of female subjectivity, globalisation and trauma. The book also includes a dialogue on two key photographers, Hannah Wilke and Jo Spence, as well as an interview with Taiwanese documentary filmmakers Singing Chen and Wuna Wu.

最近チェックした商品