Postfeminist Whiteness : Problematising Melancholic Burden in Contemporary Hollywood

個数:

Postfeminist Whiteness : Problematising Melancholic Burden in Contemporary Hollywood

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 232 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474430296
  • DDC分類 791.4365222

Full Description

In the first extended study into the politics of whiteness inherent within postfeminist cinema, Kendra Marston interrogates representations of melancholic white femininity in contemporary Hollywood cinema, arguing that the 'melancholic white woman' serves as a vehicle through which to explore the excesses of late capitalism and a crisis of faith in the American dream. This figure may be idealised or scapegoated within these films, yet strategic performances of gendered melancholia may produce benefits for white female directors and stars disadvantaged within a patriarchal industry. Examining film genres including the tourist romance, the fantasy film and the psychological thriller, the book also contains case studies of films like The Virgin Suicides, Blue Jasmine, Gone Girl and The Girl on the Train.

Contents

List of Figures

Introduction

Chapter One: The World is Her Oyster: Negotiating Contemporary White Womanhood in Hollywood's Tourist Spaces

Chapter Two: "Hoist the Colours!" Framing Feminism through Charismatic White Leadership in the Fantasy Blockbuster

Chapter Three: Neoliberalism, Female Agency, and Conspicuous Consumption as Tragic Flaw in Woody Allen's Blue Jasmine

Chapter Four: Paranoid Attachments to Suburban Dreams: Pathological Femininity in Gone Girl and The Girl on the Train

Chapter Five: Aristocratic Whiteness, Body Trauma, and the Market Logic of Melancholia in Black Swan

Chapter Six: Sofia Coppola's Melancholic Aesthetic: Vanishing Femininity in an Object-Oriented World

Conclusion

Bibliography

Filmography

最近チェックした商品