Contemporary Russian Cinema : Symbols of a New Era

個数:

Contemporary Russian Cinema : Symbols of a New Era

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 304 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474425957
  • DDC分類 791.430947

Full Description

One of the first books to explore Russian cinema in the new millennium, this volume captures the emergence of a new cinematic sensibility and interprets it through the framework of the symbolic mode. Analysing films by established directors such as Sokurov, Zviagintsev and Zel'dovich, as well as lesser-known filmmakers like Balabanov, Fedorchenko and Kalatozishvili, Contemporary Russian Cinema explores the particular style of film presentation that has emerged in Russia since 2000, characterised by its use of highly abstract concepts and visual language. Whether directed towards a mystical world, or even towards an afterlife, the symbolic mode defines the emergence of a specific mindscape which has escaped previous representational forms, and is intrinsically linked to Russia's dramatic political and economic development since the turn of the twenty-first century.

Contents

IntroductionChapter 1: Abstracted Subjectivity and Knowledge-Worlds: Aleksandr Sokurov's Taurus (2001)Chapter 2: The Lacking Sense of Cinema: Aleksandr Proshkin's The Miracle (2009)Chapter 3: Gatekeepers of (Non-)Knowledge: Aleksei Balabanov's Morphine (2008)Chapter 4: Symbolic Folds and Flattened Discourse: Andrei Zviagintsev's Elena (2010)Chapter 5: Non-Knowledge and the Symbolic Mode: Nikolai Khomeriki's A Tale About Darkness (2009)Chapter 6: The World and the Event: Kirill Serebrennikov's St. George's Day (2008)Chapter 7: A Plea for the Dead (Self): Renata Litvinova's Goddess: How I Fell in Love (2004)Chapter 8: Body in Crisis and Posthumous Subjectivity: Igor' Voloshin's Nirvana (2008)Chapter 9: The Difficulty of Being Dead: Aleksandr Veledinskii's Alive (2006)Chapter 10: Intentionality and Modelled Subjectivities: Aleksei Fedorchenko's Silent Souls (2010)Chapter 11: Abandoned Being: Mikhail Kalatozishvili's The Wild Field (2008)Chapter 12: Conclusions: Amplifications of Subjectivity: Aleksandr Zel'dovich's The Target (2010)FilmographyBibliographyIndex

最近チェックした商品