Expressionism in the Cinema (Traditions in World Cinema)

個数:

Expressionism in the Cinema (Traditions in World Cinema)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 336 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474425872
  • DDC分類 791.4301

Full Description

One of the most visually striking traditions in cinema, for too long Expressionism has been a neglected critical category of research in film history and aesthetics. The fifteen essays in this anthology remedies this by revisiting key German films like The Cabinet of Dr. Caligari (1920) and Nosferatu (1922), and also provide original critical research into more obscure titles like Nerven (1919) and The Phantom Carriage (1921), films that were produced in the silent and early sound era in countries ranging from France, Sweden and Hungary, to the United States and Mexico.
An innovative and wide-ranging collection, Expressionism in the Cinema re-canonizes the classical Expressionist aesthetic, extending the critical and historical discussion beyond pre-existing scholarship into comparative and interdisciplinary areas of film research that reach across national boundaries.

Contents

Acknowledgements; Editors' Introduction; Section I: Expressionism in German Cinema; Expressionist Cinema: Style and Design in Film History, Thomas Elsaesser; Of Nerves and Men: Postwar Delusion and Robert Reinert's Nerven, Steve Choe; Franjo Ledić: A Forgotten Pioneer of German Expressionism, Daniel Rafaelić; Expressionist Film and Gender: Genuine, A Tale of a Vampire (1920), Mirjam Kappes; 'The Secrets of Nature and Its Unifying Principles': Nosferatu (1922) and Jakob von Uexküll on Umwelt, Steve Choe; Raskolnikow (1923): Russian Literature as Impetus for German Expressionism, John T. Soister; Section II: Expressionism in Global Cinema; The Austrian Connection: The Frame Story and Insanity in Paul Czinner's Inferno (1919) and Fritz Freisler's The Mandarin (1918), Olaf Brill; 'The rewakening of French cinema': expression and innovation in Abel Gance's J'accuse! (1919), Paul Cuff; Here Among the Dead: The Phantom Carriage (1921) and the Cinema of the Occulted Taboo, Robert Guffey; Drakula halála (1921): The Cinema's First Dracula, Gary D. Rhodes; Le Brasier ardent (1923): Ivan Mosjoukine's clind'œil to German Expressionism, Bernard McCarron; Nietzsche's Fingerprints on The Hands of Orlac (1924), Phillip Sipiora; 'True, Nervous': American Expressionist Cinema and the Destabilized Male, Robert Singer; Dos monjes (1934) and the Tortured Search for Truth, David J. Hogan; Maya Deren in Person in Expressionism, Graeme Harper; Author Biographies; Index

最近チェックした商品