Contemporary Musical Film (Music and the Moving Image)

個数:

Contemporary Musical Film (Music and the Moving Image)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474413121
  • DDC分類 791.436

Full Description

Since the turn of the millennium, films such as Chicago (2002) and Phantom of the Opera  (2004) have reinvigorated the popularity of the screen musical. This edited collection, bringing together a number of international scholars, looks closely at the range and scope of contemporary film musicals, from stage adaptations like Mamma Mia! (2008) and Les Miserables (2012), to less conventional works that elide the genre, like Team America: World Police (2004) and Quentin Tarantino's Kill Bill (2003/04). Looking at the varying aesthetic function of soundtrack and lyric in films like Disney's wildly popular Frozen (2013) and the Fast and the Furious franchise, or the self-reflexive commentary of the 'post-millennial rock musical', this wide-ranging collection breaks new ground in its study of this multifaceted genre.

Contents

Reimagining the Contemporary Musical in the Twenty First Century; K. J. Donnelly and Beth Carroll

Part One: Original Musicals

Aesthetic Absurdities in Takashi Miike's The Happiness of the Katakuris; Craig Hatch
Film and the Twilight of Rock (Rock is Dead and Film killed It) Nails in Rock's Coffin: Post-Millennial Rock Musicals; K. J. Donnelly
Team America: World Police: Duplicitous Voices of the Socio-Political Spy Musical; Jack Curtis Dubowsky
The Anti-Musical or Generic Affinity: Is there anything left to say?; Beth Carroll
'Is this real enough for you?': Lyrical articulation of The Beatles' songs in Across the Universe; Stephanie Fremaux
'Love Is an Open Door': Revising and Repeating Disney's Musical Tropes in Frozen; Ryan Bunch

Part Two: Stage to Screen

Star quality? Song, celebrity, and the jukebox musical in Mamma Mia!; Catherine Haworth
Beyond the Barricade: Adapting Les Misérables for the Cinema; Ian Sapiro

Part Three: Musicals By Another Name

O' Brother, Where Art Thou? The Coen Brothers and the musical genre contamination; Stefano Baschiera
Racing in the Beat: Music in the Fast & Furious Franchise; Todd Decker
Kill Bill to the Beat: Exploring Quentin Tarantino as a musical filmmaker; Geena Brown

最近チェックした商品