Social Interaction in Language Teacher Education : A Corpus and Discourse Perspective (Studies in Social Interaction)

個数:

Social Interaction in Language Teacher Education : A Corpus and Discourse Perspective (Studies in Social Interaction)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474412629
  • DDC分類 418.0071

Full Description

Combining corpus linguistics and discourse analysis, this book draws on a range of spoken and written data collected from a variety of contexts. It explores interaction in pre- and in-service education programs and analyses the spoken and written interactions of teachers with varying levels of experience who are adopting a range of modes of interaction. Both face-to-face and online modes of computer-mediated communication are explored. In doing so the book provides examples of how data can be approached and used to uncover social-interactional themes and issues, in relation to language teacher education and as a micro-context of social interaction in general.
With coverage of both theory and practice, this book is a key resource for educators and postgraduate students in areas such as second language teacher education, TESOL, cross-cultural communication, sociology, philology, as well as discourse analysts.

最近チェックした商品