聴くことの近代初期イングランド演劇史<br>Listening for Theatrical Form in Early Modern England (Edinburgh Critical Studies in Renaissance Culture)

個数:

聴くことの近代初期イングランド演劇史
Listening for Theatrical Form in Early Modern England (Edinburgh Critical Studies in Renaissance Culture)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474411264
  • DDC分類 792.094209031

Full Description

Examines the impact of hearing on the formal and generic development of early modern theatre
Early modern drama was in fundamental ways an aural art form. How plays should sound, and how they should be heard, were vital questions to the formal development of early modern drama. Ultimately, they shaped the two of its most popular genres: revenge tragedy and city comedy. Simply put, theatregoers were taught to hear these plays differently. Revenge tragedies by Shakespeare and Kyd imagine sound stabbing, piercing, and slicing into listeners' bodies on and off the stage; while comedies by Jonson and Marston imagine it being sampled selectively, according to taste. Listening for Theatrical Form in Early Modern England traces the dialectical development of these two genres and auditory modes over six decades of commercial theatre history, combining surveys of the theatrical marketplace with focused attention to specific plays and to the non-dramatic literature that gives this interest in audition texture: anatomy texts, sermons, music treatises, and manuals on rhetoric and poetics.
Key Features
Invites new attention to the theatre as something heard, rather than as something seen, in performanceProvides a model for understanding aesthetic forms as developing in competitive response to one another in particular historical circumstancesEnriches our sense of early modern playgoers' auditory experience, and of dramatists' attempt to shape it

Contents

1. Introduction: Audiences to this Act; 2. Sound in Mind and Body: Hearing Early Modern Revenge Tragedy; 3. 'Sprinkled among your ears': Ben Jonson, John Marston, and the Cultivation of the Listening Connoisseur; 4. 'Caviare to the general'?: Taste, Hearing, and Genre in Hamlet; 5. Listening for Form at the Cockpit Theater; 6. Epilogue; Bibliography.

最近チェックした商品