The Sense of Film Narration (Edinburgh Studies in Film and Intermediality)

個数:

The Sense of Film Narration (Edinburgh Studies in Film and Intermediality)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474402781
  • DDC分類 791.43

Full Description

This book investigates the sensuous qualities of narration in the feature-length fiction film. Sensuous narration takes place when details of visual (or aural) texture are foregrounded for storytelling purposes. For example, the image becomes 'soft' in order to signal the representation of a character's memory; a 'scratchy' version of a song plays on the soundtrack in order to shape the viewer's understanding of the images it accompanies. In these cases, image and sound are associated with tactile properties (softness and scratchiness).The book provides a comprehensive account of existing work on film narration and offers an overview of the sensuous aspects of cinematic storytelling, as demonstrated through a broad selection of films. The films used as case studies in the book are particularly 'multi-layered', in that they all make extensive use of materials with sensuously contrasting visual and/or aural properties: for example, films whose images are a combination of colour and monochrome (e.g. The Wizard of Oz); whose soundtracks feature multiple voiceover narrators (e.g. All About Eve) or which feature multiple performers portraying the same character (e.g. the Bob Dylan biopic I'm Not There).

Contents

List of Illustrations; Acknowledgements; Introduction; Chapter One: Analysing Film Texturally;Chapter Two: Sensation and Narrative Sense in Amores Perros; Chapter Three: Storytelling Through the Imperfect Image; Chapter Four: Sighs and Sounds: The Materiality of the Voiceover; Chapter Five: The Dramatic Affect of Multiple Casting; Conclusion; Bibliography

最近チェックした商品