デジタル建築の文化史<br>Digital Architecture Beyond Computers : Fragments of a Cultural History of Computational Design

個数:

デジタル建築の文化史
Digital Architecture Beyond Computers : Fragments of a Cultural History of Computational Design

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781474258135
  • DDC分類 720.285

Full Description

Digital Architecture Beyond Computers explores the deep history of digital architecture, tracing design concepts as far back as the Renaissance and connecting them with the latest software used by designers today. It develops a critical account of how the tools and techniques of digital design have emerged, and allows designers to deepen their understanding of the digital tools they use every day.

What aesthetic, spatial, and philosophical concepts converge within the digital tools architects employ? What is their history? And what kinds of techniques and designs have they given rise to? This book explores the answers to these questions, showing how digital architecture brings together complex ideas and trajectories which span across several domains and have evolved over many centuries. It sets out to unpack these ideas, trace their origin and permeation into architecture, and re-examine their use in contemporary software.

Chapters are arranged around the histories of nine 'fragments' - each a fundamental concept embedded in popular CAD applications: database, layers and fields, parametrics, pixel, programme, randomness, scanning, topology, and voxel/maxel - with each theme examined through a series of historical and contemporary case studies. The book thus connects the digital design process with architectural history and theory, allowing designers and theorists alike to develop more analytical and critical tools with which to conceptualise digital design and its software.

Contents

Introduction: Designing with Computers
1. Database
2. Morphing and Contouring
3. Networks
4. Parametrics
5. Pixel
6. Random
7. Scanning
8. Voxels and Maxels
Glossary
Bibliography
Index

最近チェックした商品