Putting Learning at the Centre of Legal Education (Emerging Legal Education)

個数:
  • 予約

Putting Learning at the Centre of Legal Education (Emerging Legal Education)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781472445148
  • DDC分類 340.0711

Full Description

This book analyses legal education from a pedagogical perspective. Using Canada as a casestudy, it sets out the dominant teaching and evaluation methods used in law schools and explains the factors that influence individual law teachers' pedagogical choices, including their conceptions of teaching, institutional factors such as class size and course type, institutional cultures that insufficiently value teaching and learning, and student expectations and evaluations. The work suggests that learning should be at the centre of legal education, and demonstrates how the lack of explicit attention to learning has many significant consequences. It proceeds to recommend ways in which we can improve legal education by putting learning at the centre of it, both at the levels of the individual teacher and the institution. Whether law programmes aim to educate citizens and jurists or train lawyers, improving student learning will ensure that all of those aims are met. It is hoped that putting learning at the centre of legal education might also alleviate the legal profession's concerns about legal education, numerous law professors' dissatisfaction with the teaching aspect of their job, and students' lack of motivation and satisfaction.

最近チェックした商品