ネットスペース:ネットワーク化した世界のなかの建築・都市空間<br>Netspaces : Space and Place in a Networked World

個数:
電子版価格
¥11,073
  • 電子版あり

ネットスペース:ネットワーク化した世界のなかの建築・都市空間
Netspaces : Space and Place in a Networked World

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 190 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781472438621
  • DDC分類 720.1

Full Description

The focus of this book is on understanding and explaining the way that our increasingly networked world impacts on the legibility of cities; that is how we experience and inhabit urban space. It reflects on the nature of the spatial effects of the networked and mediated world; from mobile phones and satnavs to data centres and wifi nodes and discusses how these change the very nature of urban space. It proposes that netspaces are the spaces that emerge at the interchange between the built world and the space of the network. It aims to be a timely volume for both architectural, urban design and media practitioners in understanding and working with the fundamental changes in built space due to the ubiquity of networks and media. This book argues that there needs to be a much better understanding of how networks affect the way we inhabit urban space. The volume defines five characteristics of netspaces and defines in detail the way that the spatial form of the city is affected by changing practices of networked world. It draws on theoretical approaches and contextualises the discussion with empirical case studies to illustrate the changes taking place in urban space. This readable and engaging text will be a valuable resource for architects, urban designers, planners and sociologists for understanding how of networks and media are creating significant changes to urban space and the resulting implications for the design of cities.

Contents

Introduction, Part I: Infrastructures, 1. Networked Infrastructures, 2. Meshworks and Assemblages, 3. Historical Context, 4. Making Sense of the City, 5. Case Study: The Cloud, Part II: Places, 1. Networked Places, 2. Digital Places, 3. Historical Context, 4. Digital Places, 5. Case Study: Location-based Social Networks, Part III: Boundaries, 1. Digital Thresholds, 2. Digital Boundaries, 3. Historical Context, 4. Thresholds, 5. Case Study: Public Wireless Networks, Part IV: Publics, 1. Networked Publics, 2. Performing Spaces, 3. Historical Context, 4. New Digital Publics, 5. Case Study: Urban Screens, Part V: Times, 1. Digital Rhythms, 2. Times and Rhythms, 3. Historical Context, 4. Digital Rhythms, 5. Case Study: 'Real Time' Cities, Part VI: Things, 1. Networked Things, 2. Digital and Material Worlds, 3. Historical Context, 4. Connected Objects, 5. People and Spaces, 6. Case Study: Smart Homes, Part VII: Future Challenges

最近チェックした商品