Shakespeare's Language in Digital Media : Old Words, New Tools (Digital Research in the Arts and Humanities)

個数:
電子版価格
¥10,807
  • 電子版あり

Shakespeare's Language in Digital Media : Old Words, New Tools (Digital Research in the Arts and Humanities)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781472427977
  • DDC分類 822.33

Full Description

The authors of this book ask how digital research tools are changing the ways in which practicing editors historicize Shakespeare's language. Scholars now encounter, interpret, and disseminate Shakespeare's language through an increasing variety of digital resources, including online editions such as the Internet Shakespeare Editions (ISE), searchable lexical corpora such as the Early English Books Online-Text Creation Partnership (EEBO-TCP) or the Lexicons of Early Modern English (LEME) collections, high-quality digital facsimiles such as the Folger Shakespeare Library's Digital Image Collection, text visualization tools such as Voyant, apps for reading and editing on mobile devices, and more.

What new insights do these tools offer about the ways Shakespeare's words made meaning in their own time? What kinds of historical or historicizing arguments can digital editions make about Shakespeare's language? A growing body of work in the digital humanities allows textual critics to explore new approaches to editing in digital environments, and enables language historians to ask and answer new questions about Shakespeare's words. The authors in this unique book explicitly bring together the two fields of textual criticism and language history in an exploration of the ways in which new tools are expanding our understanding of Early Modern English.

Contents

Introduction (Jennifer Roberts-Smith) Part I Old words through new tools: re-reading Shakespeare with EEBO-TCP and LEME 1. Beyond the OED loop: digital resources and the Arden 3 Cymbeline (Valerie Wayne) 2. Shakespeare's hard words, and our hard senses (Ian Lancashire and Elisa Tersigni) 3. Terms of art in law and herbals (Daniel Aureliano Newman) 4. "Strangers enfranchised": Shakespeare's Hamlet and the mother tongue (Elizabeth Bernath) Part II Old words, new worlds: Shakespeare's language in digital editions 5. Text, performance, and multidisciplinarity: on a digital edition of King Leir (Andrew Griffin) 6. A digital parallel-text approach to performance historiography (Toby Malone) Part III Olds words, new codes: Shakespeare and the language of markup 7. Storing and accessing knowledge: digital tools for the study of early modern drama (Laura Estill and Andie Silva) 8. Past texts, present tools, and future critics: toward rhetorical schematics (Michael Ullyot and Adam Bradley) 9. Internet Shakespeare Editions and the infinite (editorial) others: supporting critical tagsets for linked editions (Diane Jakacki) Afterwords: Playful provocations for editing Shakespeare's language in digital media