The Enclosures of Free Verse : Racializing Poetic Form in the Modernist Era

個数:
  • 予約

The Enclosures of Free Verse : Racializing Poetic Form in the Modernist Era

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781469693057

Full Description

Throughout the twentieth century, scholars accepted that there was something called "traditional" poetic meter, and that free verse liberated poets from the fetters of old forms. In this version of literary history, free verse saved poetry from cultural irrelevance and marked a broadly oppositional politics. This book tells a different story—and offers a radically new account of the rise of free verse poetry in the United States.

In the 1910s, white academics, editors, and critics popularized free verse by arguing that it was the formal expression of a white American race. For Black and Indigenous authors, free verse did not reliably function as a break or an opening; it was instead a form of enclosure and used to shore up racial hierarchies. The story of the racialization of free verse has been consistently edited out of accounts of modernism—especially those that focus on how free verse was promoted in storied little magazines such as Poetry and Others. In The Enclosures of Free Verse, Erin Joyce Kappeler returns to those magazines and their associated anthologies to show that free verse was a racial formation of whiteness and to explore how Black and Indigenous poets navigated this racialization of poetic form.

最近チェックした商品