Handbook of Geometric Programming Using Open Geometry GL

個数:

Handbook of Geometric Programming Using Open Geometry GL

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 676 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781468492897
  • DDC分類 006

Full Description

Overview At the beginning of 1999, Springer-Verlag published the book Open Geo- try OpenGL +Advanced Geometry. There, the authors Georg Glaeser and Hellmuth Stachel presented a comprehensive library of geometric me- odsbasedonOpenGLroutines.AnaccompanyingCD-ROMprovidedthesource code and many sample ?les. Many diverse topics are covered in this book. The theoretical background is carefully explained, and many examples are given. Since the publication of Open Geometry, the source code has been improved andmanyadditionalfeatureshavebeenaddedtotheprogram.Contributorsfrom allovertheworldhavecomeupupwithnewideas,questions,andproblems.This process has continued up to the present and Open Geometry is growing from daytoday. In order to make all of these improvements accessible to the public, and also in order to give deeper insight into Open Geometry, we decided to write this new Handbook on Open Geometry GL 2.0. It will ?ll certain gaps ofOpen Geometry 1.0 and explain new methods, techniques, and examples. On the accompanying CD-ROM the new source code and the sample ?les are included. The Handbook now contains 101 well-documented examples and the reader is able to learn about Open Geometry by working through them. In addition, we present a compendium of all important Open Geometry classes and their methods. vi Preface However, we did not intend to write a new tutorial for Open Geometry. The Handbook is rather a sequel, written for the readers of the ?rst book and for advancedprogrammers.Furthermore,itisasourceofcreativeandgoodexamples from diverse ?elds of geometry, computer graphics, and many other related ?elds like physics, mathematics, astronomy, biology, and geography.

Contents

2D Graphics.- 3D Graphics I.- 3D Graphics II.- Open Geometry and Some of Its Target Sciences.- Compendium of Version 2.0.- How to Expand Open Geometry.

最近チェックした商品