LDの評価:RTIアプローチ(第2版)<br>The RTI Approach to Evaluating Learning Disabilities, Second Edition (The Guilford Practical Intervention in the Schools Series) (2ND)

個数:
  • ポイントキャンペーン

LDの評価:RTIアプローチ(第2版)
The RTI Approach to Evaluating Learning Disabilities, Second Edition (The Guilford Practical Intervention in the Schools Series) (2ND)

  • ウェブストア価格 ¥9,062(本体¥8,239)
  • Guilford Press(2023/01発売)
  • 外貨定価 US$ 41.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 410pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781462550449
  • DDC分類 371.90973

Full Description

From leading authorities, this indispensable work is now in a revised and expanded second edition, presenting state-of-the-art tools and procedures for practitioners. The book shows how to use response to intervention (RTI) to evaluate K-12 students for specific learning disabilities (SLD). The second edition gives increased attention to optimizing the instructional environment in the context of a multi-tiered system of supports (MTSS). Procedures are described for screening at-risk students; using RTI to intensify instruction in reading, writing, and math; identifying SLD; determining eligibility for special education; and planning individualized education programs. Case examples and pointers for practice are woven throughout. In a convenient large-size format, the book includes reproducible tools that can be downloaded and printed for repeated use.

New to This Edition
*Incorporates contemporary perspectives on SLD, upgraded procedures for implementing an MTSS, new approaches to measuring RTI, and enhancements in using classroom observations.
*Chapter on best practices in academic screening, including important dos and don'ts.
*Separate chapters on using RTI for reading, written expression, and mathematics.
*Chapter on RTI and special education law, focusing on what practitioners need to know.

This book is in The Guilford Practical Intervention in the Schools Series, edited by Sandra M. Chafouleas.

Contents

1. Historical Background for Response to Intervention
2. The Legal Boundaries for RTI/MTSS
3. The MTSS: Instructional Prerequisites for Using RTI for Eligibility Decision Making
4. Determining Student Risk: Contemporary Best Practices in Academic Screening
5. Determining Inadequate Academic Achievement
6. Determining Responsiveness to Intervention
7. Ruling Out Other Conditions and Inadequate Instruction
8. Observing the Student within the Instruction-Intervention Process
9. Synthesizing Data to Determine Eligibility, Write the Evaluation Report, and Build the IEP
10. Using RTI to Evaluate SLD in Reading
11. Using RTI to Evaluate SLD in Written Expression
12. Using RTI to Evaluate SLD in Mathematics
References
Index

最近チェックした商品