Resilient Classrooms, Second Edition : Creating Healthy Environments for Learning (The Guilford Practical Intervention in the Schools Series) (2ND)

個数:

Resilient Classrooms, Second Edition : Creating Healthy Environments for Learning (The Guilford Practical Intervention in the Schools Series) (2ND)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 179 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781462513345
  • DDC分類 371.90973

Full Description

This indispensable practitioner resource presents classroom-based strategies for supporting all students' success and psychological wellness in grades K-9. The authors clearly explain what makes a classroom a healthy place to learn. They describe effective procedures for recognizing when a classroom is lacking essential supports, intervening to put missing supports into place, and evaluating the effects on learning and development. Rich case studies show how the strategies have been used by actual educators. Reproducible worksheets and planning tools are included; the large-size format facilitates photocopying. Purchasers also get access to a Web page where they can download and print the reproducible materials.

New to This Edition
*Incorporates a substantial new research base.
*Expanded K-9 grade range.
*Discussions of timely topics: English language learners, cultural diversity, response to intervention, and positive behavior supports.
*Most case studies are new.
*Seven additional reproducibles (intervention strategy sheets).

This book is in The Guilford Practical Intervention in the Schools Series, edited by Sandra M. Chafouleas.

Contents

1. Introduction to the Resilient Classroom
2. What Are Resilient Classrooms?
3. Relationship Characteristics of Resilient Classrooms
4. Autonomy-Promoting Characteristics of Resilient Classrooms
5. Assessing the Resilience of Classrooms
6. Convening the Systems for Change
7. Including the Classroom's Students in Planning and Decision Making
8. Developing and Implementing Effective Strategies
9. Evaluating the Impact of Resilient Classrooms for External Audiences
10. Integrating the Resilient Classroom with Existing School Mental Health Services
Appendix A. ClassMaps Survey
Appendix B. Worksheets

最近チェックした商品