Learning Disabilities : Nature, Theory, and Treatment (Disorders of Human Learning, Behavior, and Communication) (Reprint)

個数:

Learning Disabilities : Nature, Theory, and Treatment (Disorders of Human Learning, Behavior, and Communication) (Reprint)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 633 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781461391357
  • DDC分類 150

Full Description

It is important to reaffirm the reality of the learning disabilities (LD) phenomenon as a condition that imposes genuine constraints on a student's ability to function, and not as some chimerical entity defined by an ever-changing political situation. Perceptual, memory, attention, linguistic, social, cognitive and neuropsychological factors are an integral part of LD. By mapping out in great detail and with much new data the acquired knowledge on learning disabilities, both empirical and theoretical, this book unravels many mysteries. This book is a landmark in learning disabilities studies, and it lays down solid foundations for future research and practical intervention in the field.

Contents

1 Nature.- 1 History, Definition, and Diagnosis.- 2 An Alternative to the Food Processor Approach to Subtypes of Learning Disabilities.- 3 Educational Assessment.- 4 Psychosocial Characteristics of Learning Disabled Students.- 5 Metacognition.- 6 Adults with Learning Disabilities.- 2 Theory.- 7 Neuropsychological Theories of Learning Disabilities.- 8 The Visual Deficit Hypothesis.- 9 Phonological Deficits in Dyslexia: A "Sound" Reappraisal of the Verbal Deficit Hypothesis?.- 10 The Inactive Learner Hypothesis: Myth or Reality?.- 11 Genetics.- 12 Information Processing Models.- 3 Treatment.- 13 Behavioral Approaches.- 14 Cognitive-Behavioral Approaches in Reading and Written Language: Developing Self-Regulated Learners.- 15 Computer-Assisted Instruction: Potential and Reality.- 16 Pharmacological Intervention.- 17 Remediation of Psychological Process Deficits in Learning Disabilities.- 18 A Commentary on Learning Disabilities.- Author Index.

最近チェックした商品